söndag, januari 17, 2010

Explorius och High School år

Anonym ville att jag skulle skriva ett inlägg om vad jag ska göra i USA och det var ett väldigt bra förslag, så därför kommer jag nu att göra det och dessutom berätta lite andra saker om Explorius och ett High School år...

Explorius:
Det är ett ganska litet utbytesprogram som därför har tid för varje utbytesstudent och känns väldigt trygga. Personligen tycker jag att det känns bra att de inte är ett stort program för då har de mer tid för mig som person!
Det kommer kosta ungefär 60 000:-
Dessutom måste jag ha fickpengar för skolsaker, skolmat, mobilräkningen, shopping, hygienartiklar osv.

High School år
Alltså, för de som inte vet, kommer jag att bo i en värdfamilj under mitt High School år. Jag kommer att leva som en medlem i deras familj och följa deras regler och traditioner.
Jag kommer att gå i ett äkta, amerikanskt High School där nästan alla elever är involverade i olika klubbar eller sporter efter skoltid. Puuuh, vilken skillnad, va? Här hemma i Sverige flyr alla ifrån skolan så fort den är slut!
Det finns så många andra lektioner i USA också! Några exmpel: Yearbook, fotografi, drama, sång... Jag tycker yearbook låter jätte kul! Det är som en skolkatalog fast mycket, MYCKET roligare!

På fritiden under året hoppas jag att jag hinner besöka andra städer än den stad jag hamnar i! Och jag hoppas att jag får en bra värdfamilj och bra kompisar och en bra skola...
Allt kan hända! Men, som Explorius alltid säger: Det finns bara en person som kan avgöra vilka häftiga och roliga upplevelser som jag kommer att få var med om och det är.... JAG!

Om någon undrar något annat är det bara att fråga!


Är ett riktigt amerikanskt High School som High School Musical? Vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar