tisdag, februari 02, 2010

En Galen Dag I Stockholm


Tänkte göra en egen film... En Galen Dag I Stockholm.... Haha, nej då! Men jag och mina kompisar skulle nog kunna. Har haft en helt crazy dag idag!

Vi skulle ha idrottsdag med skolan och jag och de flesta av mina tjejkompisar hade valt klättring.

Morgonen började med att jag missade bussen. Jag missar ALDRIG bussen, så självklart hände det idag när jag hade ett tåg till stan att passa...
Som tur var hann jag i alla fall och alla klev på tåget. Vi hade två lärare med.
Under tågresan hade vi jättekul! Vi pratade högljutt och skrattade. Tyvärr pga detta måste vi ha missat när de andra ropade på oss att gå av...
Vi skulle gått av i Älvsjö och efter Älvsjö någon gång frågade Frida, en av mina kompisar:
"Men är det någon som vet vart vi ska gå av? När ska vi gå av?"
Och alla sa:
"Ta det lugnt, Frida. Vi vet när vi ska gå av."
Jovisst...
På Stockholm Central började jag fundera om vi verkligen inte hade missat Älvsjö men kom fram till att den stationen var efter den här.
Men då sa Sara:
"Men hallå, skulle inte vi av i Älvsjö?"
"Jo."
"Men det var ju förra stationen."
Alla börjar assgarva i eländet och de andra tågpassagerna flinar. Vi bestämmer oss för att gå av och åka tillbaka med nästa tåg. Enkelt, ellerhur?
Men oturen är inte över.
När vi kommer fram till Älvsjö har vi ju missat bussen som de andra har tagit och vet inte vart vi ska ta vägen. Vi frågar tillsist en kvinna om vilken buss som går till stället vi ska till och hon svarar snällt.
Vi springer omkring ett tag - för vi var inte riktigt säkra på vart hon menade - och sen får vi syn på busstationen med rätt nummer på!
"Jaaa! Där är den!"
Alla springer ditåt, alla fem, och Kajsa går fram för att läsa på busstabellen.
"Jaa, vi har missat sista bussen." säger hon efter några sekunder utan entusiasm.
Då börjar vi skratta igen. Kunde det bli värre? Vi är fast i Älvsjö liksom.
Men då ringer vi en lärare, talar om vart vi är och är smått hysteriska och kalla.
De säger att vi ska åka TILLBAKA med tåget en station och så möter någon oss där...
Great... Självklart missar vi tåget när vi kommer, men sedan går allting i alla fall ganska bra. Bortsett ifrån att vi måste gå 3 km eftersom vi missade bussen och vi var kalla som isbitar när vi kom fram. Men, men... Kul var det faktiskt i alla fall måste jag erkänna...

Vad tycker ni? Kan det bli en bra film? Hi hi.

2 kommentarer:

  1. haha glöm inte de när vi stod på fel sida av perrongen haha när vi va tvugna att springa för de bara va 1 min kvar xD o det kmr självklart bli en succe XD

    SvaraRadera