torsdag, april 29, 2010

Upp & ner och muffinbak


Chokladmuffins!

Min dag har varit lite som vädret idag - lite fram och tillbaka.
Jag gick till skolan som vanligt, började 08:30, och var kvar i skolan till klockan 14:00. Mitt humör gick lite upp och ner under dagen och jag sparkade till och med i väggen vid ett tillfälle - bokstavligen!
Men efter skolan skyndade jag mig hem med bussen, tog ut hunden på en promenad, samlade ingredienser, åt, tog bussen och drog hem till Nicole. Jag, hon och Paula tog nämligen på oss ansvaret att baka till imorgon till hela klassen.
Baket gick faktiskt bra - det blev ett par väldigt fina chokladmuffins (Bilden) - och vi slickade glatt skålen!
Pappa hämtade sedan upp mig från Nicole och skjutsade mig till träningen.
Nu sitter jag här, stirrar ut på ösregnet, nyduschad, och väntar på att Criminal Minds ska börja.

Hoppas att vädret inte håller i sig till min händelserika helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar