tisdag, juni 15, 2010

Egypten i bilder

EGYPTEN I BILDER.


Påväg till Arlanda. Jag, mamma, Madde och Micke.(Längst bak är me)


Micke och pappa. Coolingar!


Pappa, Micke, Madde och jag på Arlanda.


På flyget till Frankrike. Från vänster: Micke, jag och Madde. (Vi ser redan trötta ut...)


Landat i Frankrike. Madde, jag, mamma och Micke.


MAT, MAT i Frankrike på flygplatsen. (Micke: "Vi pekar på Madde!" Jag: "Okej!")


Min syrra tog kort på ett plan som landade i Frankrike...


Hoppbild på mig! Ha ha!


Tråkigt på flygplatsen...


Arrived in Cairo/Egypten!


Vid de gamla pyramiderna! Stekhett, kan jag säga.


I öknen vid gamla pyramiderna. Från vänster: Micke, pappa, Madde och jag.


Micke, Madde, jag och mamma vid en av pyramiderna!


En.... ja, ni ser ju vad det där är.


Sanden (brännnhett!)


Bilen vi åkte omkring i med en chafför hela dagen. (ZOOM! Man kan se mig och min brorsa, Micke, titta ut!)


Vi köpte tavlor gjorda av pergament. Från vänster: Madde, säljaren (skitrolig), mamma, jag och Micke.


Äter lunch!


De nya pyramiderna! Jag kände mig pytteliten...


Hela familjen vid pyramiderna!


Jag rider kamel. Wohooo, vad högt det var!


Micke, jag och pappa vid pyramiderna. Visst ser det lite datagjort ut?


Min kamel ville rymma på vägen tillbaka, ha ha! Jag: "Nej, nej, inte dit..."


Pytteliten familj vid mittenpyramiden.


Jag kommer upp från gravkammaren. Visst ser jag lite smårädd ut?


Förstå att slavarna har byggt de här pyramiderna med...


... de här stenarna, för hand!


Pappa, mamma, jag och Micke med hela Kairo bakom oss!


Framför pyramiderna och sfinxen!


Sfinxen. Riktigt snygg!


En djup diskussion... hehe.


Jag och Micke hoppar i vårt hotellrum! Hihi!


Utanför museet i Kairo. Varm, varm dag.


Jag skrattar varje gång jag ser den här! Pappa tog en random bild i hissen och vi ser resultatet här...


Kairo, Kairo...


Slagna hjältar på flygplatsen till Sharm El Sheikh. Magsjuka och trötta...


Framme i Sharm El Sheikh. Mmm, I miss it already!




Me and my sister på stranden. So nice!


Me, bro and sis.


Min syrra lyckades kasta ut sina badtrosor igenom balkongdörren och de landade i busken! Ha ha ha!




Det fanns miljoner coola fiskar när vi badade och dykte... Men den här är farlig. Lejonfisken.


Vi åker ut på en båtresa för att kolla på korallrevet! Pappa, jag, Madde och Micke.


Revet är omöjligt att göra till rätta på bild igenom glaset. En av de coolaste sakerna jag sett i mitt liv!


Vi dyker mitt i Röda havet över korallrevet!


Kvällen vi åkte hem. Hela familjen, med kortisarna (jag och mamma) längst fram.


Boardar planet till Cairo från Sharm El Sheikh.


Jag och Micke på planet. Ser smått trötta ut nu...


Äter macka i Kairo, ha ha! (det här var igår morse)


Jag och Madde. Vi gillar verkligen hoppbilder, ha ha!


Den sista bilden på den här resan innan vi gick på planet till Stockholm.

Resan hem tog ungefär 24 timmar och vi fick vänta flera timmar på flygplatserna.
Men Egypten har varit så awesome och jag är stolt över att ha sett pyramiderna!
Temperaturen har skiftat mellan 30-40 grader. Lilla Sverige känns väldigt kallt just nu faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar