tisdag, september 28, 2010

Alors on Danse


Maja Lundmark sa...
Hejhopp! kan inte du skriva lite om den nya informationen du fick, saker som du inte visste innan alltså ? (:

Jovisst kan jag det, allt jag minns anyway...
En sak som jag kommer ihåg överasskade mig var att familjen inte får hälsa på förrens slutet av året. Alltså runt skolavslutningen ungefär. Konstigt, va?
Hon, Explorius-tjejen, gick också igenom ganska precis vad man gör de tre dagarna i New York på soft landing camp.



Det är 30 - 50 elever i varje grupp.
Om jag minns rätt sa hon att man landar sent på eftermiddagen första dagen och alla brukar vara rätt trötta då, så man checkar bara in på hotellet och börjar göra sig bekväm.
De två resterande dagarna kollar man på Central Park, Empire State building (tror jag), man kommer tillräckligt nära för att fota frihetsgudinnan osv. Hon sa att man har eftermiddagarna fria att gå omkring lite i staden.
Sista kvällen går man igenom alla biljetter och flygplansnr. osv.
Man åker mellan början av Augusti till slutet av September - allt beror på när din skola börjar!
Hon sa att man kan ringa 24/7, alla timmar om dygnet om man behöver det, vilket kändes tryggt.

Det är förmodligen allt jag minns just nu! Jag säger till om jag kommer ihåg något mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar